Dentsu Sweden är del i ett globalt kommunikationsnätverk och erbjuder en unik helhet av integrerade kommunikationstjänster genom Carat, dentsuX, iProspect, Dentsu Creative (Isobar &MKTG), dentsu Amplifi, dentsu data, dentsu performance och Merkle
Rätt kommunikation är en affärskritisk ingrediens för att bli framgångsrik och varaktig i ett medielandskap i ständig förändring. Vi har en entreprenöriell inställning och en tro på att det digitala kommer att förändra allt. Vår djupa kunskap om hur konsumenten tänker och beter sig är navet i allt vi gör.
Dagens konsumenter är mer uppkopplade än någonsin, dessutom på en rad olika enheter. Denna tid, präglad av mediekonvergens, innebär såväl nya möjligheter som ett nytt ekosystem för mediedistribution.
Det gränsöverskridande samarbetet mellan våra bolag gör att vi kan plocka fram det bästa från dagens mediemix. Det är så vi utformar kommunikationsstrategier och tjänster som genererar bästa möjliga resultat för våra kunder.
Vårt fullserviceerbjudande omfattar bland annat marknadsförings- och kommunikationsstrategier, medieplanering och medieköp, mobila applikationer, SEO och SEM, content marketing samt varumärkes- och marknadsanalyser.
Samarbetet mellan dentsus alla bolag gör att vi kan erbjuda våra kunder de bästa och starkast integrerade kompetenserna inom mediebaserad affärsutveckling, kreativitet, digital och data-driven marknadsföring. Vi tillhandahåller specialiserade och integrerade kommunikationstjänster.
Vi erbjuder våra medarbetare möjligheten att jobba med flera marknadsledande varumärken och spännande kunder. Vi erbjuder givetvis härliga kollegor, attraktiva karriärmöjligheter, fördelaktiga förmåner, unika och branschledande talangprogram. Här bevaras varje enskild individs styrkor och du får möjligheten att vara dig själv, utvecklas och nå din fulla potential.
Inom samtliga bolag i dentsu-koncernen jobbar vi ständigt med att utveckla våra medarbetare och ledare och därmed finns goda utvecklingsmöjligheter både på regional, nordisk och internationell nivå. Vi berättar gärna mer om ovanstående i samband med eventuell intervju.
Samtliga våra svenska bolag är miljödiplomerade enligt Svensk Miljöbas och vi jobbar aktivt med vårt sociala och miljömässiga ansvarstagande som arbetsgivare och medmänniskor.
dentsu X är en modern mediebyrå som skapar integrerade upplevelser genom media, content, data och teknologi, som realiserar livstidskundvärde.
Merkle möjliggör för världens ledande varumärken att omvandla sin data, teknologi och organisationskapacitet till differentierade och verksamhetsövergripande kundupplevelser inom marknadsföring, försäljning, handel och service.
dentsu är del i ett globalt kommunikationsnätverk med 46.000 medarbetare i fler än 145 länder. Vi är börsnoterade på Tokyobörsen. Vi hjälper våra kunder att stärka sina affärer och kundrelationer med hjälp av holistiska och integrerade kommunikationslösningar. I Sverige har vi kontor i Stockholm och Göteborg med ca 300 professionella och passionerade medarbetare som är världsmästare på att samarbeta inom och mellan våra olika byråer och kompetenser för att skapa koordinerade och skräddarsydda lösningar för några av Sveriges, Nordens och ofta även världens mest spännande varumärken
Dentsu Amplifi är ledande experter inom medierådgivning och reklamköp. Organisationen ansvarar för alla medieköp inom dentsu, vilket innebär drygt 2mdkr per år. Dentsu Amplifi ingår i Dentsu Sweden AB.
Dentsu Data är specialiserade konsulter inom martech, data management, insikt och analys. Dentsu Data finns i både Stockholm och Göteborg och erbjuder Dentsu koncernens kunder holistisk och teknikoberoende konsultation samt skräddarsydda helhetslösningar inom martech, insikt och analys. Dentsu Datas ambition är att möjliggöra för sina kunder att kunna göra data drivna beslut på daglig basis.
Carat menar att det aldrig varit mer spännande att jobba med media och kommunikation än just nu! Idag är medieplattformarna platser för skapande, utbyte, dialog och transaktioner av varor och tjänster. Carat är mediebyrån som vill leda utvecklingen av medias nya roll för konsumenter och företag – för såväl köpta som ägda/egna och förtjänade/sociala media
iProspect är den globalt ledande aktören inom sök- och digital responsmarknadsföring. Vi har vunnit massor av priser för smarta strategier och innovationer som gör att våra kunder blir synligare, smartare och därmed lönsammare.”iProspect är det bolag som har det starkaste internationella erbjudandet, flest kontor, flest anställda och flest globala kunder”. (Undersökningsföretaget Forrester)
MKTG är nu en del av Dentsu Creative och är en byrå som skapar varumärkesupplevelse för en mer meningsfull koppling mellan ett varumärke och dess konsumenter, eftersom det fysiska mötet bygger en levande tvåvägskonversation. För detta använder vi sponsring och event som verktyg